Chce tak vyjít vstříc mlsným jazýčkům zákazníků, kteří se na soutěživém kavárenském trhu ostrova neustále pídí po něčem novém, píše agentura Reuters. Společnost 85C má podle mluvčí Kathy Čchung zato, že se slaná káva uchytí. Jejích 326 podniků po celém Tchaj-wanu už jí od prosince, kdy byla zavedena, prodalo 15 000 šálků.
"Tchajwanci jsou lační a mlsní, chtějí si v jediném doušku vychutnat mnoho chutí," vysvětlila Kathy Čchung. "Máme celou řadu produktů, více než 50 druhů nápojů, a náš šéf nás neustále ponouká, abychom přicházeli s novinkami." Mořská sůl je podle ní považována za zdravou.
Tchaj-wanci máčejí surovou sůl v husté smetaně a mezitím připravují kávu s předem přidaným cukrem. Káva se pak nalije do šálku a navrch se přidá pěnová směsice se špetkou kakaa. Podle expertů si slaná káva pravděpodobně získá všeobecnou oblibu. "Většina lidí je zvyklá na sladkou chuť, ale existují dva druhy pijáků kávy," říká jednadvacetiletý Chung, který by se rád uchytil v kavárenském byznysu. "Někteří ochutnají slanou kávu a zůstanou u ní, jiní se vrátí ke slazené."